Tevredenheidsonderzoek
Tevredenheidsonderzoek De Federatie Vaktherapeutische Beroepen onderzoekt de tevredenheid van cliënten die een vaktherapeutische behandeling gevolgd hebben. Stormkracht apprecieërt het wanneer je jouw ervaringen met vaktherapie wilt delen door deze enquête in te vullen. Dit kan geheel anoniem. Je kunt er ook voor kiezen om jouw antwoorden door te laten sturen naar de therapeut bij wie je in behandeling bent geweest.
Alvast hartelijk dank!
Heb je een klacht?
Vanaf januari 2017 is ook voor zelfstandig therapeuten de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) in werking getreden. Per 2017 voldoet Stormkracht daarom aan de verplichtingen die de Wkkgz voorschrijft door het hebben van een onafhankelijke klachtenfunctionaris en aangesloten te zijn bij een geschillencommissie. Natuurlijk doen wij altijd ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. In het geval dat u toch een klacht heeft, dient u dit eerst met de desbetreffende therapeut te proberen op te lossen. In elk geval is de klachtenregeling van uw therapeut van toepassing.
U wilt een klacht indienen: wat zijn de mogelijke stappen?
Stap 1: Bespreek (zo mogelijk) eerst uw klacht met Kinderpraktijk Stormkracht
Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing. Ga dan naar Stap 2
Stap 2: U heeft geen oplossing kunnen vinden. Dan meldt u uw klacht bij de Beroepsorganisaties (BO) van Kinderpraktijk Stormkracht
U kunt zich hierbij wenden tot een van onderstaande beroepsverenigingen waarbij Kinderpraktijk Stormkracht is aangesloten:
- Vaktherapie Nederland – Federatie van therapeutische beroepen:
https://fvb.vaktherapie.nl/kwaliteit/klachten - Nederlandse Federatie Gezondheidszorg:
https://www.de-nfg.nl/images/nieuwsflits/20150618%20klachtenreglement%20NFG.pdf
De contactpersoon klacht- behandeling helpt u de klacht te verhelderen en ondersteunt u – op basis van een helder stappenplan – en onderzoekt de opties om tot een vergelijk te komen tussen u en Kinderpraktijk Stormkracht. Daartoe zijn verschillende mogelijkheden. Mogelijk betekent dit opnieuw contact met de Kinderpraktijk Stormkracht. Het kan ook betekenen dat de klacht wordt doorgezet naar een van de onafhankelijke klachten- functionarissen (Stap 3)
Stap 3: U wilt gebruik maken van een onafhankelijke klachten-functionaris?
De contactpersoon klacht- behandeling zorgt samen met u voor een heldere klacht- formulering en geeft deze informatie – in een beveiligde
omgeving – door aan de onafhankelijke klachten- functionaris. Doel van deze stap is het vinden van een mogelijk vergelijk, volgens een goedgekeurde klachtenprocedure. Meestal lukt dit. Lukt dit niet dan kunt u de klacht inbrengen bij de onafhankelijke Geschillencommissie
Stap 4: U wilt uw klacht door de Geschillencommissie laten behandelen?
Als de klachtenprocedure (moet altijd eerst) geen bevredigende oplossing heeft opgeleverd, kunt u bij de onafhankelijke Geschillencommissie Complementaire zorg – waar de
Kinderpraktijk Stormkracht (verplicht) bij is aangesloten
- De Geschillencommissie kijkt of de klacht ontvankelijk is; laat ruimte voor een schikking en doet waar gewenst een bindende uitspraak.
- Een evt. stap daarna naar de rechter leidt tot toetsing van het werk van de Geschillen- commissie. Geen nieuw proces.
